fredag 23 maj 2014

Försöker komma ikapp

Slänger upp en massa bilder från de senaste dagarna så jag kommer ikapp. Den spektakulära hoppträningen finns endast på film så det kommer senare.









Det är alltid lika roligt att hoppa med Festsson, han hoppar helt självmant och dessutom fantastiskt bra.

Jag bara pekar lite, sedan går det ofta i en så rasande fart att sprången blir tre meter långa och ändå lyckas han alltid få upp hovarna tillräckligt för att aldrig riva.

Söt eller vad!?





















Ni förstår ju att man älskar honom så mycket att man knappt orkar med det.

3 kommentarer:

  1. Hej, har en fundering ang löshoppning i hage. Är det stor risk att de halkar eller trampar snett på underlaget? Är sugen på att testa själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej!

      Nu är jag lite bortskämd med underlaget i min hage men jag bygger ändå så att hindren står mitt över en av hästarnas "stigar" så det är lite preparerat så att säga, om jag hade skodda hästar skulle jag nog inte våga hoppa i gräset.

      För oss fungerar det finfint men jag ställer inte hindren var som helst och jag hoppar inte om det är dåligt väder ;)

      Radera
    2. Aha tack för utförligt svar! Våra är skodda, skulle säkert funka på de upptrampade stigarna men dumt att chansa.

      Radera