fredag 2 maj 2014

Favorit i repris

Blev barbacka ut i naturen idag igen.

Rucjsson var mycket pigg och sprättig, så fort ridturen var avklarad och han var tillbaka i sin hage drog han på så grästuvorna flög. Rolig!

Egentligen skulle vi ha tävlat (klubbtävling) i morgon men mitt under ridturen fick jag ett sms med budskapet att tävlingen flyttar in i ridhuset.

Eftersom vi ska tävla "på riktigt" på söndag valde jag att stryka mig. Jag vill inte tävla inomhus ena dagen för att sedan tävla ute nästa.

Ni som tävlar hoppning vet vad jag menar. Jag skippar hellre morgondagens klubbtävling än går in i ridhuset igen efter att ha hoppat ute i två månader, särskilt med den riktiga tävlingsdebuten i åtanke.

Suger! Gör det i alla fall, hade verkligen sett fram emot morgondagen, lagt fram kläder, smort utrustning och grejat.

Jävla skit, hela min veckoplanering blev förstås lite off nu. Det är även därför vi vågade oss på lite hoppning...


Rucjsson var i behov av att sträcka på sig och nu när han ändå inte behövde "sparas" till tävlingen var det bara att göra det bästa av situationen - med eller utan sadel.




Yeeha! Askul var det, undrar om man får träna terräng barbacka, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar