tisdag 5 augusti 2014

Thunder n smoke

Igår vågade jag mig inte ut i den apokalyptiska skogsbrandsröken men kvällen innan red jag en stund i värsta åskvädret.

Rucj var lite tittig och all over the place men det kan ha berott på det frenetiska blixtrandet och efterföljande dunder.










Vi blev tvungna att avbryta och gå in när himlen plötsligt öppnade sig och tur var nog det, åskan som följde var i otäckaste laget. Strömmen gick och regnet vräkte ner, den torra marken gjorde att det bildades bäckar som rann rakt in i stallet.

Jag är synnerligen redo för denna sommar att ge vika åt hösten, igår var det 33 grader (!) och även om regnet kom med värsta ovädret kändes det som ett mirakel när den törstande marken fick en stunds bevattning.

Jag längtar efter klar luft och gula löv, utan flugsvärmar och inhuman temperatur. En fin höstdag slår alla sommardagar med hästlängder, i min bok i alla fall.

I morgon ska jag rida i ridhuset - ska bli så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar