torsdag 14 augusti 2014

Flyttat!

Tjohoo, nu är det gjort, hästarna är numera endast en liten promenad bort.

Det är fortfarande mycket kvar att göra innan allt är klart men allt är petitesser jämfört med att slå ner 300 stolpar. Usch, mår inget vidare nu och kunde knappt hålla humöret uppe när allt skulle vara som roligast (det vill säga när man fick släppa hästarna i nya hagen).

Rucj har stått lite för mycket, eftersom jag varit så upptagen, vilket lett till att han samlat på sig en del av den där lite mer spända och tittiga energin...

Jag flyttade dem genom att i vanlig ordning rida Rucj och ha Festsson som handhäst. På slutet när vi red genom byn blev det lite besvärligt. Rucj skyggade några gånger ( Fester) och Festsson hittade förstås en hel hög nya hästar att imponera på... haha, käre värld vad det lät men i övrigt var han en dröm trots otroligt dryg Rucj. Vi mötte ett ponnysto på vägen och det var inga problem, Fester nöjde sig med att lämna en liten bajshög efter sig, just då var han till och med tyst.

Sötsaken har gått ner många kilon senaste två veckorna men nu lär det väl vända käpprätt åt tjockishelvete igen.


Ser fram emot att använda nya stallet, nu kommer jag kunna välja att ha dem på box precis när jag vill och aldrig behöva oroa mig för att Rucj når upp till taket.

Tack moster och Adam för eminent hjälp! Utan er hade jag nog övervägt att rymma till skogs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar