fredag 15 augusti 2014

Nu är vi igång.

Rucj råkade trampa på sig själv igår, vilket är anledningen att jag blir så frustrerad när han skyggar/snubblar och har sig - han gör illa sig.

Han är som bekant inte försedd med skor så det syns inget men han är lite varm ovanför hoven på det aktuella benet. Jag valde att rida ändå men höll mig till skritt, ska vi ha en sportslig chans på söndag behöver Rucj luftas så mycket som möjligt.

När jag släppte honom i hagen efter ridturen tog han ett rejält race med Fester och han såg då helt fräsch ut. Han var så blank och snygg att jag mådde riktigt dåligt när han skulle rulla sig...

Det gick jättebra att ta in honom i nya stallet, han stod på gången (lös) och sov under hela rykten. Fester ropade på oss ett bra tag vilket oroade mig men han var lugn när vi återvände, han blev ju väldans glad förstås men han var helt cool.

För övrigt har jag smort utrustning, dammsugit bilen och börjat packa ihop det som behövs för att kunna tävla. Nu är det så längesedan sist att jag är rädd att jag glömt vad man behöver.

Ooh det ska bli så kul!


1 kommentar: