tisdag 12 augusti 2014

Ridit lite ba...

Bokade ridhuset för att ägna mig åt markarbete men när vi fick sällskap i arenan blev det mer ren dressyr istället.

Var inte nå riktigt upplagd för det men vi stretade på en god stund ändå.

Jag är fortfarande väldigt flaxig och kass på att sitta med i rörelsen men vissa saker känns ändå lite bättre än för några veckor sedan.

Lite panik börjar jag känna över att vi inte har något godkänt bett (för tävling) men förhoppningsvis hinner vi lösa det.

Jag hade velat lägga upp stigbyglarna och experimenterat loss med lite gymnastiska övningar men det vågade jag förstås inte göra framför ögonen på det andra ekipaget, måste det alltid skrida in svintjusiga dressyrbrudar på svintjusiga dressyrhästar när jag ska rida... haha!


//Mindervärdeskomplex AB

4 kommentarer:

  1. Ang det här med bett. Jag provade mitt tvådelade på Tona igår och såg snabbt att det kan jag glömma... Jag vill också ha ett som är som du sa, stilla och inte skramlar och som liksom hästen kan "hålla i". Jag har hittat ett som jag vill ha och som man kan tävla med enligt TR. Det ska vara gjort av metall eller plast och detta är enligt det ok. D-ring gör också att bettet blir mer stilla. Sprenger DUO D-ringbett. Kostar billigt...not. På Horze finns det för 1090kr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hjälp, sådana där prislappar vill man kanske helst undvika... :P

      Radera
  2. När det kommer till saker som räknas så är du definitivt en av de bästa hästmänniskorna jag någonsin träffat på Sofia, så du kan lägga ned mindervärdeskomplex AB tycker jag. ;-) Grymt kul att se att ni mår bra och är igång med träning! Stor kram/Anna E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad glad jag blir, tack så hemskt mycket Anna!

      Radera