söndag 31 augusti 2014

Aj då

Nu hade jag ropat hej lite för tidigt.

Rucjsson har varit naken senaste tiden och inte heller dränkts i medel mer än vad som kan tänkas vara normalt. Det straffade sig.

Idag hade det blivit krustor som spruckit upp och avgett en del blod. Vad trött jag blev. Sommaren har varit oerhört tuff med alla dessa insekter till följd av värmen, inte ens de senaste dagarna har man kunnat rida ostört från flugor. Rucj hatar insekter och fipplar konstant med huvudet för att få bort dem.

För övrigt har jag inte hängt med i utvecklingen. Sommaren har, som nyss påpekat, bjudit på svåra träningsförhållanden för oss och ridpassen har blivit därefter, få och inte särskilt intensiva eller genomtänkta.

Trots detta har min häst bättre kondition och styrka än vad jag tror. Jag konstaterar varje ridtur att han är som bäst när jag sitter av. Han behöver "hårdare" träning och det är upp till mig att servera det. Att han är så tittig nuförtiden kan bara bero på att han inte får det han behöver i form av fysisk och mental stimulans.


Haha, älskar det där lilla tjuvnypet Fester bjuder på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar