måndag 11 augusti 2014

Höst!

Idag kunde jag se att det börjat växa ny päls mellan Rucjs framben - HALLELUJA! Hoppas verkligen att det vänder ordentligt nu. 

Rucjsson har naken hud på flera stora ytor, främst mellan frambenen men även under magen, runt svansen och öronen, för att inte tala om hur han ser ut runt skapet... hu, stackarn, men nu var det inte längre något som var "öppet" vilket direkt gör det mycket enklare för mig att gå på ordentligt med flugmedel.

Även Festers bläs som alltid blir lite solsvedd längst ner på mulen hade börjat få nya små vita strån.

Rucj hade dessutom inga nya styngflugeägg.

Åh Gud det är så skönt. Jag började på fullt allvar fundera på att när dagen är kommen att ta bort Rucj måste man göra det senast i april, inte snack om någon "sista skön sommar" där inte.

Igår blev jag dock tvungen att ta fram saxen och offra lite mer man, han har ett glapp ungefär tre decimeter från öronen och därför tänkte jag snagga hela vägen dit. Nu fick jag lite kalla fötter efter en stund så han behöll mer än jag tänkt men det är inte mycket man kvar nu, allt har flera olika längder och längs med hans favorit-kli-sida är det ordentligt stubbat.

Snart är det över för den här gången, phu, jag känner mig redan så lättad och GLAD. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar