lördag 2 augusti 2014

Livat

Igår skulle Festsson få gå och brunstkolla ett sto. Detta försökte jag flera gånger framföra till hingsten i fråga, han var nämligen sjå tjött på vägen dit men gudarna och alla andra dödliga blev varse att han levde upp när han väl insåg vad som skulle hända.

Hingsten kom med besked fram ur den vanligtvis beskedliga ponnyn, det var svårt att överrösta alla galna gnägg, på vägen hem pratade han på länge och väl.



Väl hemma igen tänkte jag mig att han kunde stila lite men då blev han genast mammig och gick inte långt ifrån mig. Söt.




Jag ville inte att han skulle rulla med tränset så jag sa "nej" varje gång han tänkte lägga sig, han nöjde sig då med att skaka om nacken ordentligt.





Till kvällen blev det om möjligt än mer livat när jag försökte rida lite dressyr.

Hela hästflocken i hagen bredvid banan sneglade suspekt ut i skogen varpå Rucjsson förstås blåste drake och levde rövare vilket fick till följd att flocken drog till med några ordentliga rusningar.

Praktfull publik fick spektaklet dessutom, blev inte många varv "ridning" där inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar