torsdag 17 december 2015

Spring i benen

Tog ut tjejerna på varsin promenad idag. Salsa pinnade på som aldrig förr, förmodligen var hon lite frusen i regnet och behövde röra sig, en tapper insats av henne tycker jag.

När jag efter lite bök fick ut Fenja var det med andan i halsen hela tiden, det var "nära ögat" vid något tillfälle och det beror mycket på att lilla arabtanten saboterar med sina högljudda protester, jag väljer dock alltid att se de gånger hon rusar/skuttar till som något positivt då de bevisar att hon faktiskt inte längre automatiskt sliter sig.

Det är sjukt isigt efter dagens laddning av underkylt regn så det är tacknämligt att det finns en grind som vetter direkt mot skogen och att det är högt gräs första biten. Jag har själv halkat omkull två-tre gånger idag (trots att jag verkligen gjort mitt bästa för att undvika just det...), man tror att man kan gå i gruskanterna av vägen men det ligger en sådan perfekt film av is på precis allting så halkigare än så här blir det inte. Fan vad jag svurit idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar