torsdag 3 december 2015

Pysslat

Blev mycket gjort igår, samtliga fyrbeningar borstades, verkades, promenerades och vissa av dem blev även klippta lite här och var.

Fenjan och jag klev av vägen och gick rakt in i skogen direkt på vår promenad, vi gick lika långt som vanligt men alltså med ny mark under fötterna hela tiden, lite otäckt men roligt tyckte Friesermonstret som faktiskt brallade till två gånger.

Jag har inga som helst planer på att uppfostra henne när det gäller det här nya beteendet, att hon har framåtanda och överskottsenergi är ett stort steg i rätt riktning, från att inte vilja lämna hagen överhuvudtaget ser hon numera fram emot det och även om vi balanserar precis på gränsen för vad vi klarar är alla lyckade promenader en liten seger.

Snyggfian har sett ut som ett skabbigt får senaste tiden så jag gav mig fanken på att borsta ur all gammal sommarpäls (alltså hur sent kan man fälla?) och reda ut allt trassel, när jag ändå var igång med helrenoveringen såg jag över hovarna också vilket gick bättre än vanligt (yey!).

Det snöade friskt ett tag men till natten övergick det i regn så idag är det ännu sämre underlag än det varit senaste dagarna. Igår kväll tog jag pojkarna på en promenad i "snön" men det hade redan blivit is i bilspåren så vi fick knata på lite fokuserat för att hålla fotfästet, de är mer benägna att halka när man såsar runt lite slött, blir det riktig is tar jag fram bootsen (broddade) men jag broddar aldrig (nej inte ens en timme) så länge det är barmark.


Prognosen visar idel röda siffror dagtid och blåa siffror nattetid så antagligen får vi leva med detta bajsväder ett tag framöver, imorgon ska det spöregna... hurra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar