måndag 21 december 2015

Galna brudar

Igår hade vi en äventyrlig dag... Tjejerna var sjövilda men jag hade bestämt att vi skulle gå till banan så det gjorde vi.

Jag går lite i förväg med Fenja och det beror dels på att jag vill att vi klarar oss själva men också för att Adam och Salsa ska få en sportslig chans att ta sig ur skottlinjen om Fenja skulle komma farandes.

Nu var det Adam som hade den tuffaste resan, jag såg i ögonvrån (och hörde...) att det var med viss möda han höll tanten, stackars Adam har nog inte utsatts för något liknande tidigare och jag vet att Salsa är starkare än man kan tro.

Väl framme vid ridbanan fick Fenja totalt frispel, jag behövde få loss henne (knäppa upp linan) och ta över Salsa så Adam skulle kunna stänga grinden men det var lättare sagt än gjort med den där draken härjandes för allt hon förmådde.

Efter en skälvande minut kunde Adam undsätta sig och jag kunde ta över hästarna.

Sedan hade vi jätteroligt, Fenjas bensin tog slut efter den rejäla urladdningen så Salsa fick hålla låda och det gjorde hon så gärna, mot slutet orkade Fenja hänga på lite igen och hon gjorde det jättefint tycker jag.

För att inte nämna att Fenja gick bakom mig nästan hela vägen hem sedan - mäkta stolt över henne!

Fenjas inledande tok var det ingen som vågade filma tyvärr...

2 kommentarer: