torsdag 30 juli 2015

What a day

Varför har jag så mycket att göra hela tiden, undrar om jag skapar mig själv onödigt mycket slit och egentligen borde prioritera själva hästarna ett tag framöver. Nu blir det mest mockning, bära vatten, försöka vinna kampen mot insekterna (vilket inte går, längtar tillbaka till tiden då man använde giftiga grejer som faktiskt fungerade) och för att roa mig själv ännu mer har jag börjat "göra" hö med hjälp av lien... fick idén när jag slog under tråden och inte kunde förlika mig med att det urfina "höet" skulle go to waste.

Fenja och jag har i alla fall tränat idag, först borstade/tvättade/flätade/raspade jag henne i två timmar och en hel spark fick jag som tack - kul! Ingen fara alls, det var bara en dask på knäet när hon ansåg att raspningen var färdig, bortsett från det missödet var hon riktigt trevlig och stod som ett tänt ljus.

Efter en hel evighetskamp tillbaka till hagen var mitt tålamod slut och jag ville nästan kasta in handduken men tillslut var vi ända nere på ängen och kunde galoppera lite i lina igen. Det blir mest korsgalopp (vilket jag är fullständigt allergisk mot, hu...) men huvudsaken att vi kommer igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar