tisdag 21 juli 2015

Slit

Idag har jag verkat pojkarna och jag är nöjd med Fester. Vi har alltid haft lite besvär med hans bakben (de vill liksom vifta och greja) men idag lyfte han helt själv och höll hovarna helt stilla precis så länge jag ville, vanligtvis måste jag ställa honom så han kan luta sig lite mot mig för att det ska gå bra (vilket alltså varit en helt ok lösning för mig) men idag höll han sina schmå schöta hovaj i luften helt obehindrat.

Schamponerade Rucj också, han ruskar sig alltid konstant när man häller vatten på honom så jag blir minst lika blöt som honom varenda gång.


Jag såg att det fattades en vingmutter i taket på tältet så jag klättrade runt och drog åt samtliga kvarvarande dito sedan gjorde jag färdigt kring "dörrarna" vilket innebar att släpa upp jord i extremt tunga lass.


Slitet fortsatte med min favoritssysla (not, men man kan ju tro det) mocka hage - wiee. Jag är larvigt stolt över hur fint och mockat det är men det är f*n ett h*lvete att hålla det så.


Utökade Festsson del av hagen med några meter så nu får de gå tillsammans konstant i ett par dagar (the happiness!!).


Fenjan och jag hade en stillsam dust i cirka 40 minuter, jag ville gå en sväng men det ville inte hon, när jag gav upp och gick med raska steg därifrån vaknade hon dock till och sprang efter mig. Då var det försent (kände att mitt tålamod var dränerat) men jag belönade hennes goda vilja med att klia/smörja henne en stund. Det fanns en tid då Fenja reagerade allt annat än positivt när jag petade på lite konstiga ställen på henne men nu (ta i trä för tusan) uppskattar hon det verkligen och det värsta som kan hända är väl att hon kliar tillbaka lite väl hårdhänt.

Har ungefär femtioelva tusen ovisade bilder på henne så blastar ut ett par här:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar