torsdag 16 juli 2015

Hejsan hoppsan

Tålamodet fick sig en riktig utmaning när jag bestämde mig för att ta ut Fenja i skogen idag. Jag vet att hon beter sig "sämre" när jag tränar i hagen och därför undviker jag det numera men för att ta sig ut genom nedre grinden (som vetter mot skogen) nödgades vi ta ett antal plågsamma steg genom sagda hage.

200 m på cirka 20 minuter skulle jag gissa, haha, när den lilla pinan var över gick det faktiskt bra. Nu ska man inte lura någon att vi är ute och promenerar i skogen som vem som helst men vi traskade lite hit och dit och det räcker för oss i dagsläget.

Jag visste att det skulle bli svårt att få in henne genom grinden, vända runt och stänga, samt få av henne allt skräp innan hon fick obligatoriskt frispel. Frispel fick hon men inte förrän grinden var stängd och grimman landade i min famn - victory!



Tog sedan en äkta skogstur med mitt stora vita djur. Han var väldigt spänd och efter en god stunds inte så behaglig ridtur tog jag oss av stigen varpå den lilla knäppskallen kissade en liten flod och förvandlades till en mer normal-hispig häst igen.



Hejsan hoppsan blev det när Rucj sträckte sig efter en bajshög (Måste! Nosa!) och det samtidigt hoppade ut en liten älg framför oss. På något vis gjorde Rucj en 360 och jag hängde lite löst för ett ögonblick, insåg ytterst tacksamt att jag slapp tugga grus och springa efter skrämd Rucj resten av turen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar