torsdag 9 juli 2015

The pain

Svår träningsvärk, spöregn, bilen vägrar starta trots hjälpsam vän med startkablar, Rucj skakar trots regntäcke, Fester ser på mig med ledsen/arg blick efter att jag för hundrade gången föst undan honom för att Rucj ska ut på betet ensam och för att göra mig om möjligt än mer blöt placerade en kastvind vattnet som jag i min enfald sökte hälla i Fenjas vattenhink rakt ner i mina stövlar istället.


Till råga på allt har jag en helt sjuk reaktion på ett gäng myggbett (alltså vi snackar ett tjugotal på samma ben) jag ådrog mig för ett par dagar sedan, de är så knallröda och svullna att jag faktiskt på köpet drabbas lite av åkomman fåfänga. Jag nödgas visa benen i helgen i samband med ett bröllop och i det här läget förstår jag om folk skulle rygga tillbaka "eh, ta det lugnt, har bara lite kallbrand här..." Haha!

The pain of living.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar