onsdag 15 juli 2015

Så nöjd

Spenderade närmare tre timmar med frieserfian igår, hon behövde raspas färdigt, kammas ordentligt och få alla sina bett omsedda - och hon blev så fiiin!

Hon sov i princip hela tiden så det blev en lätt resa den här gången (ställde henne i boxen igen). Insektsplågan har tagits till nya nivåer, alla mina hästar har knölar och kli någonstans på kroppen, vid tuttarna hade Fenja fula vätskande sår som jag tvättade ordentligt med både spray och salva vilket var helt okej med lilla fröken.

Flätade i vanlig ordning både pannlugg och lite man, jag gör det för att det avsevärt underlättar när man förser pållan med huvudlag, luggen får vara delvis fri eftersom den fungerar som flyveil.



Lite tveksam var hon även denna gång när vi skulle gå tillbaka till hagen, efter ett par minuters funderande traskade hon dock så lugnt bredvid mig att jag faktiskt tog ett par nya kliv längs grusvägen mot skogen (alltså vi gick säkert 50 meter haha). Så nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar