tisdag 17 juni 2014

Drygskalle

Red barbacka och tänkte ta en okomplicerad tur ner till stranden, med en liten sväng ut i vattnet och sedan hem igen.

Eftersom han stått i två veckor är han lite tittig men inte värre än att jag känner mig helt trygg med att hoppa upp utan sadel och bett så som jag gjorde idag. Döm om min förvåning när han stannade vid vattenbrynet och för första gången helt enkelt inte ville kliva i blötan. Jag lät honom hållas en relativt god stund och satte bara en gräns för hur mycket han fick backa, plötsligt reste han sig (!) varpå jag instinktivt hoppade av och när jag landade bredvid honom sade jag (på fullt allvar): eh... hur tänkte du nu?

Hoppas verkligen att det var en engångsföreteelse för nå jefla spontana stegringar vill jag inte behöva oroa mig för.

Efteråt hade jag tänkt gå ut med Fester men jag orkade inte riktigt så jag slog två flugor i samma smäll genom att släppa ihop dem så de kunde rasta sig själva istället... haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar