måndag 16 juni 2014

Back in the saddle

Efter två veckors riduppehåll satt jag ånyo upp på min vita springare igår. 

Mycket trevligt var det, överskottsenergin i kroppen var ett välkommet inslag och vi hade riktigt roligt även om vi tog det lite lugnt nu så här direkt efter semestern.

Jag kanske rider någon mer gång innan jag vågar släppa upp Adam igen men sedan blir det "ridskola" som gäller för Rucj, varvat med pass med sin vanliga gamla matte förstås.



Rucj har gagnats av det lilla uppehållet så till vida att han lyckats lägga på sig lite och ser numera nästan lite snygg ut i vissa vinklar. Jag kanske låter elak men jag ser objektivt på mina hästar när det gäller fysiken och Rucjs överdrivna manke tycker jag förstör överlinjen och hans ögon är för små för att man riktigt ska kunna uppskatta hans vackra huvud.

Men nu drabbades jag faktiskt lite av att han är en tjusig häst, ibland, haha.

Någon som sannerligen lyckats lägga på sig är tyvärr Festsson. Stackarn' har blivit en boll och det måste vi ta tag i ordentligt, betet är redan anpassat efter honom så det blir motion, motion, motion som gäller för honom.

Promenader, löshoppning och joggingturer kommer avlösa varandra i rasande fart den kommande tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar