fredag 9 oktober 2015

Typ inget

Gjorde väl egentligen ingenting träningsmässigt igår. Var ute i några timmar hos Fenja och lyckades verka alla hovarna (efter viss möda och stort besvär... knottigt som f-n var det också), borstade igenom svansen och pysslade lite rent allmänt, hon ville gärna följa med mig ut men jag var genomsvettig och iskall i höstkylan så hon fick nöja sig med att se mig cykla hem igen.

Pojkarna och jag sprang några varv i hagen och jag mockade lite men det var allt.


Hösten har ju varit superfin och jag försöker hålla andan uppe men på förekommen anledning deppar jag lite ändå, Tessan ska flytta vilket innebär att Fenja blir ensam igen och jag fasar redan för att släppa ihop henne med en ny häst (vem nu det ska bli) men jag fasar förstås ännu mer för att hon ska bli just ensam.

För ett par dagar sedan släpptes en ny häst ut i flocken och det slutade tyvärr olyckligt och med det färskt på näthinnan grämer man sig förstås ännu mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar