torsdag 8 oktober 2015

Spännande

Igår var det dags att ta ut draken vid nedre grinden igen, hon visade tydligt att det var en dålig idé och lät sig inte rubbas på ca 20 minuter... Jag hade inga planer på att gå hela vägen till ridbanan men jag ville åtminstone ta mig ända fram till grinden (haha).

Hon blåste och fnyste en del och när vi äntligen tog oss ut såg jag att det var gott om älgspår (vilket förklarar varför tråden varit av tre dagar i rad nu) men det lät inte avskräcka mig från att åtminstone försöka traska lite runt hagen.

Till saken hör att det är omöjligt att ta sig fram längs med hagen, det ligger fallna träd överallt på alla olika höjder, men vi tuffade till oss och gick runt en liten stock för att sedan faktiskt springa/hoppa över den(!!).

Draken har med andra ord sprungit (och hoppat!) i skogen - roligt!

Festsson fick hoppa under lite mer ordnade former:


Det var första gången han var på ridbanan, lite svårt att släppa frugan med blicken men skötte sig fint och lade energin på att hoppa lika väl som vanligt. Med Festsson kan man ju faktiskt ställa blocken på varandra och hoppa höga hinder men han är så fet nu att jag håller höjden lite lagom anpassad efter (över-)vikten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar