måndag 26 oktober 2015

Börja planera...?

När nu allt så sakteliga förhoppningsvis börjar röra sig mot "vardag" igen behöver jag nog börja planera mina dagar lite mer seriöst och konsekvent.

Plötsligt har man fyra hästar att sköta och träna, inte omöjligt på något sätt om dagsljuset inte tog slut så fort och tröksysslorna tog sådan evinnerlig tid.

Har redan slutat mocka hagarna varje dag och inte borstar jag alla hästarna dagligen heller... tror som redan påpekat att jag behöver tänka lite mer regelrätt struktur men det är svårt när man ägnar sig åt djur (råkade jag nästan rimma där..?) och dessutom inte följer strikta varken riktlinjer, discipliner eller scheman... haha.

Prio ett är att komma igång med Fenja igen, vi har inte åstadkommit någonting sedan Tessan flyttade, hon har märkbart tappat vikt och mått allmänt dåligt så det kan bara bli bättre nu.

Sedan ska Salsa naturligtvis tränas, jag kommer rida igång henne lite försiktigt men hon ska utbildas och inte bara "luftas". Hennes fallenhet för hoppning och frihetsdressyr ska uppmuntras och hon ska få lite mer i repertoaren rent allmänt.

Fester har fått en ny sele så jag tänker mig att det blir tolfte gången gillt med körningen, snart kommer snön och med den tolkmöjligheter vilket alltid är påpassligt.

Rucjdjuret förtjänar även han lite mer fokus på frihetsdressyren och "fri"-ridningen.

Ja nog har man saker att göra, ibland är det faktiskt synd att man inte kan slippa kringsysslorna och endast ägna sig åt själva hästarna.

Tror vi ska rida ut tillsammans på varsin arab, Adam och jag, tänk som jag har längtat efter att få se Salsa och Rucj bredvid varandra - det blir något det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar