onsdag 28 oktober 2015

Smygstart

Började "återtåget" med att borsta och verka Fenja, det var som vanligt en liten resa men tillslut var det gjort, att en unghäst överhuvudtaget låter sig verkas helt lös i en stor hage är väl egentligen inte att förringa...

Tog sedan ut henne till corallen och lät henne äta sitt foder där, Salsa lider av separationsångest så vi mjukstartar för allas skull, sedan var det färdigt för dagen.

Vi är då väldigt söta och att kalla oss oskiljaktiga är en underdrift.







En lite märklig sak som båda påvisar är en viss "äganderätt" gentemot mig, då menar jag inte att de vill ha varandra för sig själva utan att de vill ha mig ifred från den andra. 

Så kallad svartsjuka har jag nog alltid ansett varit att förmänskliga hästarna och deras känslor, nog för att jag är överjävligt emotionell med hästar men jag förmänskligar dem inte. Ja då blev man tvungen att omvärdera lite och det är ju nästan alltid kul.

1 kommentar: