fredag 23 oktober 2015

Ridturer

Igår tog jag som planerat en längre tur med boysen, vi badade i svett (och älgflugor...) i värmen men det fick det vara värt.

Nästan två timmar och inte en enda häst mötte vi - skönt!


Kanelbullen körde jag igång med direkt, först ett pass från marken under morgonen och sedan en liten ridtur under tidiga kvällen.

Själva resandet gick ju skitbra och den här hästen vill inget annat än att jobba, energin tar verkligen aldrig slut... hon spetsade öronen och travade bestämt rätt ut i skogen, haha, jag satt av en stund för att låta henne hämta andan. Jag drar mig för att sitta och hålla igen konstant och väljer då hellre att skritta lite avsuttet.


Försökte ta ut Fenja men hon tyckte det var för mycket begärt och det var det nog. Blåst, skogsmaskin bredvid lösdriften, ny "granne" och allt.

Håll tummarna för F*N att de kommer gå bra ihop, har inte bestämt när det blir dags för det men... hu, vill int.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar