fredag 17 april 2015

Helt galna

Det är härligt när två timmars förberedelser landar i en minuts ridning... 

Redan när jag borstade RucjRucj såg jag på Festsson att han hade en lite extra bra dag, när jag sedan började släpa runt Rucj längs stängslet för att skritta fram då var Fester i sitt esse - balanstravade och slängde med nacken heeela varvet runt (700 m) och han höll sig precis bredvid oss så det blev mest "på stället". När jag satt upp hängde han på oss i lite mer normal trav, när Adam äntrade hagen blev Fester så lycklig att han snabbt avvek för att möta och inbjuda Adam.

Låt säga att det urartade på ett par sekunder, Rucj började hoppa fram på bakbenen och jag tog mig av fortast möjligt när tillfälle gavs. Jag hann inte befria honom från benskydden innan det bar iväg men det var kanske lika bra.












Utan att överdriva galopperade de flat out i tio minuter, Fester blev inte avhängd en enda gång och de var oförskämt fräscha efteråt. Nog har jag sett dem springa och busa rejält många gånger men det här var något i särklass. I ungefär två minuter tänkte jag att det skulle bli lite rida av när de var klara men det kan inte ha funnits många droppar kvar att vrida ur när de tillslut gav sig så jag fick nöja mig med att få ha varit med som åskådare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar