onsdag 15 april 2015

Allmän rubrik

Blev en ganska bra dag trots vissa motgångar. Fenja var lite svampig/bulig i bakbenen så jag nödgades frångå mitt vanliga mönster något, i vanliga fall ser jag till att hon galopperar åtminstone ett steg varje dag men idag blev det inget sådant eftersom jag är en nojig jävel (jag testade förstås att springa lite för att se om hon haltade men hon travade lika utsökt som vanligt).

Hon såg lika nöjd ut oavsett hur mycket jag var där och petade så förhoppningsvis dör ingen av oss av åkomman. Jag passade på att borsta lite extra plus lägga lite extra krut på regelrätt uppfostran kring fodret, hon dyker helt ogenerat ner i hinken när hon ska få kraftfoder vilket förstås inte är så trevligt när man fortfarande sitter fast i hinken så att säga... haha, tillslut gick det väldigt bra så jag kommer fortsätta idka stränghet.

På tal om stora hästmonster (kunde ju inte underlåta att knäppa ett kort på honom när han stod där i solnedgången och jag faktiskt hade kameran i ryggsäcken):


Jag fick ett par härliga timmar med pojkarna, det blev mest mockning, raspning och borstning men även lite mer kvalitativt mys och lek. Jag blir glad av att ha ren hage, "rena" hästar och att få se en och annan trana, tussilago, random fjäril och annat urtrevligt som hör våren till.

Helt vanlig bra dag helt enkelt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar