torsdag 20 juni 2013

Kvällsdopp

RucjRucj tänkte nog "du kan inte mena allvar" när jag först styrde ut mot sjön men efter någon eftertänksam minut visade det sig att jag faktiskt har bra idéer ibland.


Som synes var han väldigt intresserad av vattnet så jag lät honom undersöka det i fred, jag parerade endast när han ville backa eller svänga, till slut klev han självmant ner i blötan.




Riktigt roligt blev det när han demonstrerade att han kan utföra världens mest unika vattenlek (med tanke på att han är en häst). Ok, get this, han stoppar ner gott och väl halva huvudet under vattenytan sen blåser han ut (!) så det bubblar och har sig ordentligt. Proceduren upprepades gång på gång så det kan inte ha varit en engångsföreteelse eller någon slags felberäkning heller.



Så fort vattnet blir trivseltempererat ska jag också utmana mig själv (är ju rysligt obehagligt det där med stora ansamlingar H20) så vi kan simma ordentligt.


1 kommentar: