måndag 10 juni 2013

Böle

Böle har för mig legat väldigt långt bort på ett diffust berg någonstans i norr men inte nu längre då jag råkat bosätta mig endast ett par kilometer från den aktuella platsen. Aktualiteten kommer sig av att det varje år arrangeras hingstsläpp som bevittnas av hundratals människor just där uppe i Böle.

Nu hade jag inte möjlighet att åka dit under dagen när det "hände" men likväl tog jag med mig Adam och letade rätt på hingstarna sent igår kväll.

Satan va fint de har det.




Den här stackaren var tämligen blåslagen så jag hade ett litet peptalk med honom. 

Hagarna är helt makalösa och utsikten är något alldeles särskilt. Jag åker säkert dit fler gånger under sommaren bara för att få vandra runt i naturen där, helt otroligt fint är det faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar