tisdag 19 april 2016

Ett steg framåt...

...två steg bakåt.

Jag vill inte ens gå in på hur det gått med Fenja senaste gångerna, alltså jag orkar inte, det gick så bra och sedan är hon helt oprovocerat tillbaka på ruta ett.

Hon sliter sig inte men hon vänder upp rumpan och stegrar sig i vanlig ordning. Börjar tro att det kommer vara så här för alltid i viss mån.

Hoppade Rucjdjuret i fredags, för första gången på evigheter (tror vi hoppade i november senast), och det gick faktiskt skitbra. Han busade lite och tog några fler språng än jag tänkt, red utan träns naturligtvis, roligt!


I söndags hoppade jag och Salsa en liten bana och det fungerade helt okej, valde ånyo att rida med bett och den här gången med novabettet. Nu blir det inga fler bett-experiment, vi släpper det, satsar på Rucjs hackamore igen nästa gång.

Vi tog några språng på 80 cm och det verkar som att hon blir mer lättriden  och "lugn" när hindren kräver lite mer fokus så jag ska våga höja lite mer nu.



Ska fortsätta rida även Salsa utan utrustning, det går i en jävla fart emellanåt men håller man sig på banan kan det väl inte hända så mycket...? Behöver ju inte släpa med Fenja också, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar