lördag 25 oktober 2014

Vilken dag!

Jag hann bli relativt blöt i regnet men... plötsligt hände det! Molnen skingrades och solen strålade ikapp med mig och Festsson.

Och jag är så stolt över guldbollen idag!

Vi gjorde en del enklare övningar på vår ridbana, jag hade ställt in mina cavalettiblock och några bommar som jag sedan ställde ut på lite olika sätt. När jag kände mig nöjd ställde jag "undan" alltihop genom att stapla dem ovanpå varandra, när man gör på det viset blir det alltså ett 1 m högt hinder.

Ni kanske kan gissa vad som hände sedan.

Jag hade Fester på en volt runt mig (lös förstås) i långsam trav för att coola ner lite innan vi var helt klara. När vi tog de sista kliven mot utgången för att helt enkelt avsluta var jag inte tillräckligt fokuserad och innan jag hann reagera hade jag med mitt kroppsspråk "puttat" Fester till hindret.

Han tog ett spänstigt galoppsprång och gled sedan över med god marginal. Inga konstigheter.

Jag har löshoppat honom på den höjden förut men det känns ändå helt overkligt att han utan fart, inramning eller ens ordentligt kommando väljer att hoppa när det dessutom rörde sig om ett så högt hinder. Fester är helt overklig.

Loves him so much I'm gonna die!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar