tisdag 21 oktober 2014

Framtiden

Det jag tänker mig att jag vill och ska ägna mig åt framöver är just detta:


Frihetsdressyr helt enkelt. För Fester innehåller framtiden även att bli ordentligt inkörd, jag hade gärna sett att även Rucj gick att omvandla till körhäst men tyvärr känns det lite långsökt, ja helt enkelt inte särskilt lockande att ens försöka... haha.

Rucjsson är på god väg att lära sig några tricks så med lite tid och tålamod kommer vi säkerligen ha mycket roligt att ägna oss åt ändå.





Det är mycket intressant att jobba med honom, han är så busig och "stöddig". Jag kan be honom backa 15 meter och han kommer ändå raskt fram mot mig så fort jag släpper "trycket". Man får passa sig lite eftersom han är lätt i baken och inte har någon egentlig uppfattning om andras livsrum...




Han är ingen särskilt känslig häst men han visar ändå att han gärna lyssnar, innerörat är ständigt riktat mot mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar