onsdag 30 september 2015

Bättre

Bättre dag idag, började med att rida liten brun:


Jag hjälper Salsas ägare att rida igång henne, hon har hamnat lite på undantag eftersom hennes matte fått barn, Tant Brun är en pigg häst i vanliga fall men nu med lite extra överskottsenergi är hon en väldigt pigg häst och där kommer alltså jag in i bilden. 

Red Rucj igår, blev lite maskerad-dressyr på stubbåkern - man har inte roligare än man gör sig!



Och så draken då, idag var hon mer likgiltigt inställd och lät sig lite halvhjärtat fösas runt en stund utanför hagen, visst tittade/blåste hon en del åt den avlägsna trafiken och lite sådant men inga direkta missöden blev det. 

Naturligtvis blir jag livrädd när hon spänner till men vi höll oss samman och kunde umgås några timmar under fredliga förhållanden. Jag vill inte beskylla henne för det hon gjorde igår, jag ser tydligt på henne att hon inte vet om hon ska lyda lite fint och fogligt, våga busa med mig eller helt enkelt skrämma bort mig. Hon kan förstås inte räkna ut att jag inte klarar att få en Frieser i skallen, det är självfallet "lite jobbigt" att bli hotad så där men själva prövningen ligger i att jag trodde att vi hade passerat det stadiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar