måndag 2 februari 2015

Ska man...?

Vill man..? Försöka igen?

Oooh det är svårt alltså. Den där känslan när han hoppade felfritt i debuten i båda klasserna (jaja, att jag lyckades rida fel väg och därmed bli "utesluten" i 80 cm's klassen kunde ju inte Rucj hjälpa), den känslan var storslagen.

Egentligen vill jag hålla mig till att rida utan huvudlag, det har inneburit en renässans för vår relation och att ha roligt tillsammans är ju själva meningen med allt som man gör med hästarna. Men vi hade ju väldigt roligt den där dagen också... skrattar ihjäl mig åt att jag red på träns då, han hade varit så bockig under våren att jag inte vågade rida bettlöst - haha!

OM (och jag menar verkligen om) vi ska ge tävlandet en ny chans kommer det att ske på helt andra grunder än förra året. Jag kommer att fortsätta träna honom lös och endast rida sporadiskt, än har jag inte ångrat att jag tagit honom av "schemat" så att säga. Framgång ser ut på olika sätt och om vår framgång ligger i att hoppa cavaletties utan träns- ja då är det just det vi ska hålla på med.

Men tävlingssäsongen är bara three months away och den har en viss lockelse, det har den.

Ah, minns denna ljuva dag, då han lät sig lastas snällt, stod still i släpet, skötte sig exemplariskt på tävlingsplatsen och bara bjöd på allt.

4 kommentarer:

  1. Klart du ska. Du vill ju tävla, och du råkar ha en jättesvår häst. Det är helt rätt att tänka utanför boxen när det gäller att lägga upp träningen, bara du märker vad som funkar med just din galenpanna 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, min galenpanna har faktiskt hoppat fantastiskt idag :P Löshoppning förvisso men han brukar ju hoppa sämre utan ryttare så jag är glad och nöjd! Det svåra är ju att han bara stannat vid ett enda tillfälle på träning, det är svårt att "träna" på problemet när det nästan uteslutet visar sig på tävling.

      Radera
  2. Är så nyfiken... Har du provridit nåt mer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ridit har jag inte men jag har tittat... to be continued ;)

      Radera