tisdag 24 februari 2015

Hurra

Nu jeflar är vi igång ordentligt med maten, nu äter han sakta men säkert tills hela högen är slut - hurra!

De senaste veckorna har han tappat mycket, inte så konstigt med tanke på att han faktiskt åt 4-5 kg för lite per dag medan han vägrade äta ensam men trägen vann och nu ser jag fram emot att vikten ska gå åt rätt håll snart igen.


Även jag har kämpat med en liten omställning, jag har haft en alldeles för morgontrött period under vintern men nu börjar jag äntligen studsa (nåja...) upp ur sängen.

Jag sliter verkligen för att ta mig upp på morgonen, det har alltid varit så och det förpestar mitt liv, det blir ju dessutom aldrig "helg" när man har hästar att sköta.

Det är så svårt för mig att vakna att jag i princip aldrig ens minns väckarklockan, jag är alltid uppe före kl nio men det duger inte längre nu när vi snart är inne i första vårmånaden. Anyway, jag har envisats med att vakna (här är det att vakna av sig själv som är det enda pålitliga alltså) tidigare och tidigare och idag vaknade jag före kl sju. Yey!

Mitt mål är att lite lagom enkelt ta sig upp innan just klockan sju varje dag så nu är jag jättenöjd med mig själv. Det är en härlig känsla att övervinna "hinder".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar