torsdag 5 februari 2015

Sjukt

Blev en sjukt jobbig inledning på veckan, i söndags var jag lite kärv i halsen men tänkte inte så mycket på det, i måndags vaknade jag upp i rejält förkylt tillstånd.

Till råga på det var vi mitt uppe i en fyra-dygns-frickin'-snöstorm och jag var dessutom ensam hemma. Det var ett rent helvete att pulsa i knädjup snö och gräva upp hinkarna samt nedersta tråden VARJE gång jag gick till hästarna, blåsten gjorde att all skottning var totalt förgäves.

Fester blev till råga på allt sjuk igen, inte lika allvarligt som förra gången men tillräckligt för att jag skulle bli tvungen att longera/promenera och greja. Tror det beror på att han går så hårt åt halmen när de fått en ny bal, han sorterar liksom ut de "godaste" bitarna och han gör det tillsynes oavbrutet för att sedan efter ett par dygn nästan helt sluta äta av halmen.

Idag var Adam hemma och kunde ta morgonpasset, thank God, när solen kom fram blev det dock för svårt att stanna inne, jag längtade efter hästarna så jag grät (haha!).

Fiiina barn! <3

(Och ja, vi har en del snö, en hel del).








Det var faktiskt inte bara Fester som hoppade på sidorna idag, Rucjdjuret tog både det röda och det gula hindret flera gånger - framsteg!



När man väl introducerat hindren är det svårt att få Festsson att fokusera på annat... Han hoppar i alla fall lika snabbt tillbaka in i "volten" igen.



Helst sjukt slut men det var det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar