söndag 23 mars 2014

Skrittvecka

Tror inte det har blivit mer än fem ridpass hittills i mars och det beror mest på att Rucj är så smal.

När de går och betar så mycket som de gör nu (mest fjolårsgräs) är det ännu svårare än vanligt att få i honom tillräckligt med foder, mitt hö är så bra att han egentligen borde klara sig nästan enbart på det. Senaste tiden har han ätit 5 kg lusern och 1 liter betfor (för att lusernet lättare ska slinka ner), han får inget kraftfoder utöver det men nu börjar jag fundera på att lägga till någonting, har dock svårt att veta vad eftersom alla behov är överdrivet tillgodosedda redan. Blir så trött.

Nu måste jag hur som helst sluta låta honom stå dag efter dag och har därmed bestämt mig för att träna varje dag den här veckan - i skritt.

Eftersom jag har en fetisch för att skritta fram för hand rider jag ytterst lite i skritt, att vi är helt värdelösa på att "jobba" i skritt blir ju inte bättre av att man undviker den aktuella gångarten...

Nu tänker jag alltså passa på att ta tag i skritten, inte bara kravlöst i skogen utan även lite mer "seriöst".

Välmatchande älsklingar:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar