torsdag 6 mars 2014

Ridit

Rucj var bitvis riktigt pigg idag, inte så konstigt kanske, vi höll oss till skritt och trav och jag fokuserade väl mest på att leta fel i form av hälta och dylikt.

Nu var han sprallig och kändes väldigt fräsch mest hela tiden, jag sprang bredvid en bit och då bjöd han på show värdig typ Salon du cheval de Paris...



Som synes har snön ånyo gett plats åt något betydligt plaskigare.


Idag började Rucjsson äntligen släppa lite päls, det kom några enstaka strån igår men idag fick jag loss en lite mer tillfredsställande mängd.


Varje dag tar jag in honom i stallet för att han ska få "sin" mat (kan ju inte låta honom och liten gul dela på alla måltider), den här veckan har vi gått från 2+2 (två kg hö och två kg lusern) till 4+3 vilket faktiskt gått förvånansvärt bra, det tar sin tid men det går ner tillslut.

Smal sak efter ridpasset:



Medan Rucj äter brukar jag passa på att hänga med Fester. Idag var han lite extra rolig och sprang efter mig i hela hagen, han svängde också in i vindskyddet och smakade lite på den nya halmen.






My little pony <3

Nu ska jag sluta larva mig med att Rucj är ofräsch, han verkar ju inte vara det nämligen, och boka in ett ridhuspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar