lördag 29 mars 2014

Dag 6 - dressyr

Så där ja, mitt första dressyrpass ever i skritt... Haha. 

Rucj har varit ovanligt tittig och spänd den här veckan, börjar nästan överväga att dra ner på hans betforgiva faktiskt men jag avvaktar någon vecka så får vi se. Det var svårt att få någon riktig bjudning i honom, när jag "drev" svarade han med att bli mer spänd snarare än att "kliva på" ordentligt.

Jag är nöjd ändå, det känns bra att våga jobba med det som är svårt istället för att "bara" ägna sig åt det som är lätt.









Efteråt fick jag bittert erfara att 17 grader i mars är lika varmt som 17 grader i juni.

Jag hämtade nämligen hö och höbonden var inte hemma så jag fick utföra alla moment själv, långkalsonger, jeans och tjock huvtröja gjorde inte saken roligare.

NU ska jag för första gången i år leta reda på mina springskor och ta en sväng med min bästa kompis. Han har blivit väldigt tjock sedan senast så vi får se hur långt han orkar springa. Han är å andra sidan alltid skitpigg så han utklassar nog mig ändå, jag ska försöka hålla tillbaka lite för bådas skull, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar