fredag 26 maj 2017

Så kom sommaren

Från runt nollan till runt 25 grader på fyra dagar, welcome to the new world... well, jag klagar inte även om sommaren innebär en hel del pysslande, de bläsbeklädda pojkarna bränner sig trots att jag smörjer och täcker och samtliga kliar sig relativt besatt då myggchocken är ett faktum.

Fenja har accepterat nya hagen och vi har gått till paddocken en handfull gånger, hon orkar inte göra mycket i värmen så det blir väldigt korta pass, hon har varit helt ok även om hon sannerligen har sina stunder då det slår slint.

Jag är lite överrumplad av hur obehagligt det känns att Fester nu går på bete igen, det som hände förra sommaren ska inte kunna hända igen då det är så pass ovanligt men jävlar vad orolig jag är hela tiden, är på väg att ringa veterinär var och varannan dag då jag inbillar mig att han mår dåligt. Paltkoma och seg av värmen kan lätt misstolkas.

Har varit ut med honom som handhäst bredvid Rucj tre gånger hittills och det tänkte jag hålla igång någon dag i veckan då jag inte vill rida Rucj oftare än så.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar