lördag 13 maj 2017

Krångel

Efter en period fylld av krångel på flera plan tror jag att det börjar ordna upp sig. Datorn har dött, därav min uteblivna uppdatering, nu har jag accepterat faktum och (stål-)satt mig framför Adams dito. Jag saknar redigeringsprogram för foton men för videomaterial har jag nödlärt mig existerande programvara.

Hästarna mår bra, Fenja har pendlat åt alla håll och varit riktigt fin vissa dagar men helt förjävlig andra gånger, ingen av dem har gjort särskilt många knop de senaste veckorna då minusgrader samt andra prioriteringar kommit i vägen.







Nästa vecka kommer samtliga gå på bete fullt ut och därigenom frigöra tid och kraft som jag är i skrikande behov av. Det går inte att beskriva lättnaden som infinner sig när jag slipper deala med hö hundra gånger om dagen, jag har alltid en sjal eller liknande över ansiktet men jag blir påverkad ändå, ett mastigt smolk i glädjebägaren är att Rucj snart kommer lida av insektsplågan (de andra också förstås men det går inte riktigt att jämföra).

I nästa uppdatering kommer jag visa Fenja och Caspars nya hage som de släpptes i tidigare idag. Nattmaran var inte helt oväntat något skeptisk medan Caspar levde loppan över ängarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar