onsdag 13 juli 2016

Helt slut

Att säga att man är "helt slut" hör väl inte till ovanligheterna direkt men det har tidigare varit en lögn. Nu är jag helt slut. Och så här "slut" har jag inte varit så länge jag kan minnas. Jag nickar till stup i kvarten och vet numera aldrig vad det är för dag/tid på dygnet.

Vi kämpar på med att gradvis bygga ut Festers lilla hage varje dag samt utöka tiden utomhus. I dagsläget går de ute från kl 06 till ca 23 och de får en liten promenad utöver promenaderna till/från hagen.

Att Rucj kan gå i resten av hagen medan Festsson står i sin lilla ruta är väldigt skönt och han ser faktiskt strålande ut trots en veckas ofrivillig Fester-frånvaro plus en veckas boxvila.


Jag har tagit ut Fenja två gånger och det har varit lite nervigt men hon har skött sig superbra, igår gick vi nästan ned till vägen och när det kom andra hästar farandes (i en beteshage bredvid vägen) blåste hon drake och for runt lite men inga tendenser till att vilja sticka ifrån mig trots ny plats och veckors uppehåll från träning. Mycket nöjd med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar