onsdag 25 november 2015

Tre av fyra

Lyckades träna alla utom Festsson idag.

Salsa och jag tog ett första "dressyr"-pass på banan, det finns en del att jobba med där om man säger så... haha, hur bra jag än tycker att det går så byggdes Rom trots allt inte på en dag.

Fenja fick komma ut på sedvanlig promenad, har bestämt mig för att gå samma j*vla sträcka varje dag och helt enkelt nöja mig med det, hon travade och vevade med nacken en del men det känns bara bra faktiskt att hon visar lite självförtroende och framåtanda.

Om hon är en "normaljobbig" unghäst som spritter av energi och vill att det händer mer - ja då blir jag jätteglad!

Underlaget är relativt kasst nu, vi gick från tio (!) minusgrader till ihållande duggregn på bara några timmar och allt det underkylda regnet har lagt sig som en förrädisk fälla precis överallt, paddocken är dock fullt funktionell så även Rucj fick en tur dit idag.

Efter att ha ridit ett pass barbacka på Salsa var det overkligt svårt att ställa om till min supersize arab, vi stretade på en stund men det gick helt enkelt inte, jag satt av och tränade honom lös istället.

Är inte så jättekul i dagsläget, en sovmorgon, en ledig dag eller en liten semester hade inte suttit fel... eller kanske bara en dag utan mockning eller vattendunkar och höbalar... ja drömma går ju.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar