måndag 30 november 2015

Alla fyra

Lyckades träna samtliga hästar idag, plus verka en annan pålla, det går att hinna innan mörkret faller om man verkligen ligger i (och kan tänka sig att borsta lite halvnoga)...

Red ut en relativt kort sväng med Salsa, den frusna marken inbjöd inte direkt till några större utsvävningar, hon var pigg och glad men lugn och fin.

Fenja tog jag ut på en "lång" promenad, minsann, vi utökade vägen med säkert 100 m idag. Hon var inte helt säker på om hon skulle klara det så lite galopp blev det men ingen panik, ibland vet jag inte om jag ska skratta eller skita på mig men man måste våga chansa lite om det ska "hända" något.

Pojkarna fick gå en promenad runt byn, tänkte rida och ha Festponnien som handhäst men jag ändrade mig när jag såg hur gruvligt leriga de var, asfalten är isig så vi fick gå lite försiktigt vilket var lättare sagt än gjort när vi råkade knata ikapp ett annat ekipage... haha, Fester mumlade så tyst och gulligt att jag inte kunde låta bli att prata högt med honom.

Älskar min finaste lille pojk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar