fredag 20 maj 2016

Fullt upp

Tiden bara försvinner, jag förstår aldrig hur klockan kan gå så fort, de vuxna hästarna är igång för fullt alla tre men Fenja har fått ett antal dagar "off" då jag/vi behövde ett break efter de senaste två helt urk*kade träningstillfällena.

Det allra senaste vi gjorde var att gå till ridbanan (tillsammans med Salsa), väl där var hon ointresserad och "seg" varvat med några utbrott innehållande både sparkar och någon stegring vilket börjar kännas lite tröstlöst men än mer tröstlöst kändes det när hon inte ville gå hem.

Hon vägrade.

Det blev många långa minuter stillaståendes och många meter baklänges, ett ryck för att komma loss hann hon också med men till slut var vi tillbaka i hagen och hade inte Adam varit med hade jag satt mig på en stubbe och storbölat.



Salsasåsen har mest ridits ut men jag har även genomfört två till "dressyr"-pass från marken. Nu börjar det se fint ut i traven och det går att galoppera lite lugnt och fint på en liten liten volt men bara några språng i taget.


Hade en rolig dag med guldbollen förra helgen, jag hade bestämt att det skulle gå att knoppa den där tjocka manen och till slut gick det men det blev inte direkt jättefint (haha!) men jag tänker försöka igen, jag orkar inte sy men det borde ändå gå att åstadkomma snyggare bullar.




Laddar snart upp film från senaste ridbane-passet med Rucj.



Jag och Adam red ut en god stund härom kvällen, riktigt trevligt tyckte nog alla, Rucj blev lite väl till sig i trasorna och smågnäggade konstant medan grejen var ute och for för allmän beskådan. Tack vare photoshop gick den här bilden från obscen till söt. Djur är kul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar