fredag 13 maj 2016

Fortsatt fint

Går ju hur fint som helst det här.

Tänk att jag kämpat i över ett år (!) för att kunna gå en egentligen kort promenad med min häst. Haha, aja, alla har vi olika förutsättningar.

Nu väljer jag att fokusera på att vi gör det bra, vi behövde det där året och nu börjar det ge resultat, vi har fått klara oss helt själva och det känns väldigt skönt nu att kunna klara sig utan stöd.


Så här fin blir hon när hon rullat sig på ridbanan:


Lägger strax upp film på killarnas träning från gårdagen, samt sjukt gullig film på Festers sömngnäggande.



Har börjat "dressyr"(ah men ni vet, min typ av dressyr)träna Salsa en del från marken, jag går bredvid med långa tyglar alltså, på det viset kan jag använda kroppsspråket och därigenom styra hennes överflödiga energi utan att behöva bli dragandes i tyglarna hela tiden.

Hon blir lite paff när hon inte får spralla runt hur som helst men efter att jag faktiskt lyckades rida henne på en liten volt i galopp (!) utan huvudlag (!!) kände jag att det var dags att utveckla det vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar