måndag 3 oktober 2016

Frångest

Ja då börjar den årliga frångesten, (frost+fång+ångest), tycker mig ändå ha kommit lindrigt undan som hann lägga hela september till handlingarna utan en enda frostnatt men nu kom frosten med besked.

Jag är så pass förberedd jag kan vara, de går i en del av hagen som "stått" fram till för någon månad sedan vilket gjort att det gräset är högt och relativt dött, de hann dessutom beta ur det göttaste gräset innan frostinvasionen vilket känns skönt, att Fester är sprängfet är förstås oroande men det var inte mycket jag kunde göra åt det i år eftersom han blev dödssjuk i slutet av juni och nödgades vila upp sig länge och väl.

Tjockisen agerar ridhäst åt min minsta kompis:



Jag har tagit av Rucj täcket idag, håller tummarna att minusgraderna förde något gott med sig och decimerade knottbeståndet något...



Jag ska försöka hinna träna Fenja på banan medan tider är (innan tjälen slår till) men det är svårt nu när mörkret faller tidigt, jag vill ju som bekant helst ha Adam med mig om det ska bli något mer avancerat utfört, överväger att rida lite på stallplanen men vi får se.


Vinterpälsen är ett faktum på samtliga hästar nu men än så länge ser de okej ut, haha, araberna är väl de som klär sämst i vinterskrud medan Fenja blir djupsvart och om möjligt ännu snyggare.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar