lördag 16 mars 2013

Lutzian

Idag skulle Lutzian, mitt lilla mirakel, ha fyllt 19 år. Minns så väl när han fyllde sju och inte "fick" klassas som unghäst längre, vi som tyckte att han fortfarande bara var en liten bebis!

Minns du hur det var i början, när du bara gick i korsgalopp och liksom försökte "saxa" över hindren, när 60 cm var en bedrift? Det minns jag. Med glädje och stolthet. Vi var så små då men åren gick och visst växte vi upp, tillsammans.

Vet ej exakt när dessa bilder är tagna, det syns på manen att det gått några år i alla fall, Lutzian hade nämligen stubbman när vi köpte honom... Jag gissar att Lutt är 7 och jag 15.



Här har vi blivit lite större:
Nästan vuxna:

När du var tio år var vi så nära att nå ett av våra stora mål, Arab-SM i hoppning skulle avgöras på Strömsholms gräsbana och vi var anmälda. Men du fick en begynnande hälta under försommaren och jag kan än idag vara ledsen över att vi missade den chansen.


Vi fick så många år tillsammans men nu när de är räknade känns tiden alldeles för flyktig. 

Helt ofattbart att jag inte fått se dig på två år.

Jag saknar dig
och jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar