torsdag 27 juli 2017

Men kom igen

Åh alltså denna fölvaka...

Jag sover alltså på soffan sedan flera veckor tillbaka, har tusen larm under natten för att lite lagom seriöst vaka över min amerikanska kompis, under dagen tar jag naturligtvis hand om mina egna hästar (plus Caspar) som vanligt men jag ser till att hålla ett öga på världens mest gravida häst åtminstone varannan timme.

Nu hann jag precis börja vaka över hennes boxgranne också men det tog inte många dygn innan hon klämde ur sig ett fruktansvärt sött miniatyrföl. Tro på fan jag lyckades missa fölningen med 29 minuter, höll på att svimma när jag kom hem och skyndade in till datorn (som stått med öppen feed i veckor) och där fann ett blött litet knyte, hon fölade på dygn 328.

Min kaspiska vän är väl i detta nu på dygn 370 tror jag...

Så här ser mitt liv ut:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar