måndag 17 juli 2017

Allmän update

Då har Plätt varit hemma en tid och allt återgår så sakteliga till det normala. Det är skönt att ha plockat ned alla avgränsningar i hagen och slutat oroa sig för vad som skulle hända om det kom en galning och öppnade alla grindar. Att slippa försöka tvätta snorre och fiffi samt ducka för brunstduschar är väl också ett plus... men jag saknar henne.



Guldbollen mår prima även om han är sympatigravid och motioneras därefter. Red några minuter härom veckan och han var som vanligt hur stabil som helst trots mer än ett år sedan sist. Det är sannerligen tåga i den där lilla kusen. Finns ingen häst som gör att jag känner mig så fjäderlätt och "buren" som den där lille mannen som är en halvmeter för liten för mig.


Rucj har jag faktiskt ridit tre gånger senaste tiden. Jag lägger mest krut på uppvärmingen från marken och rider bara en liten stund men det har känts överlag bra, en av gångerna red jag utan huvudlag och han var rejält busig men tillräckligt cool och "lydig", försöker komma igång med att rida utan sadel men det är så vansinnigt svårt. Rucjs rygg känns som en sådan där balansboll, man sitter liksom verkligen "ovanpå", jag har ju svårt för hans rörelser men jag lär väl öva om det någonsin ska bli nå bättre.



Efter en horribel träning för tre veckor sedan, då jag svor på att jag aldrig skulle försöka igen om jag överlevde dagen, har Fenja fått space, space och mer space. Nu har hon varit kontaktsökande och förmedlat positiv energi ett antal dagar och vi har kunnat leka lite lätt i hagen med gott resultat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar