tisdag 11 juli 2017

Det var det det

Då var Plättan konstaterat dräktig och hemma hos sina ägare igen.

Självfallet är jag supernöjd att hon tog sig på första försöket och att allt gått så bra men jag hade ju helst haft henne kvar (plus eventuella fölet)... Hon är en fantastisk häst och precis rätt typ både när det gäller exteriör och temperament.

I torsdags hade jag väldigt lite hopp om att hon var dräktig då hon hade börjat flörta med Fester som förstås var jätteintresserad. Jag fick mig en smärre chock när det dök upp en fosterblåsa på skärmen.

Hon imponerade på mig genom att vara helt oberörd hela dagen. Hon reste, väntade (ordentligt länge), blev undersökt och reste igen med ungefär samma stress som en gråsten.

Jag har sagt länge att jag ska skaffa mig ett welshsto men eftersom man är färgad av att man "borde" rida (dvs ha stora hästar i mitt fall) har det hamnat i skymundan i ett lite mer "oseriöst" fack. Hur som helst vill jag ändå inte skaffa fler hästar, varken köpta eller egentillverkade, förrän jag har det som krävs för att det ska fungera och den dagen lär väl aldrig komma. Såå bitter... haha. Nej men nu känner jag mig åtminstone stärkt i att min vision med fler ponnies verkligen är vad jag vill ha.

Och här kommer obligatorisk "göra föl" - film:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar